Játékszabályok: Kereső játék
Obsah: 432 kartičiek (8x54 kariet), hracia plocha, mriežka, pravidlá hry
Na každom umelohmotnom vrecúšku sú vyznačené počiatočné písmená učebnice (Zábavná slovenčina: ZS; Veselá slovenčina VS) a číslo lekcie (L) alebo príbehu (P), v ktorých sa deti dané slová učia. Farebný pásik v hornej časti kariet slúži iba na rozlíšenie kariet podľa vrecúšok, ak by sa karty náhodou pomiešali.
Postup základnej hry:
kooperatívny variant: Poskladáte hraciu plochu na stole a kartičky z jedného vrecúška položíte na dosah všetkých hráčov ilustráciami podstatných mien nadol. Prvý hráč si ťahá kartu tak, aby ju ostatní nevideli a pomenuje obrázok na karte použitím prídavného aj podstatného mena. Ostatní hráči sa snažia nájsť obrázok na hracej ploche. Hráč, ktorý obrázok nájde prvý, položí kartu na mriežku na číslo vyznačené na prednej strane karty ilustráciou podstatného mena nadol. Z obsahu každého vrecúška vykladajú hráči inú veľkú ilustráciu.
súťaživý variant: Priebeh hry je rovnaký ako v kooperatívnom variante s tým rozdielom, že hráč, ktorý nájde obrázok ako prvý, si kartu ponechá. Vyhráva hráč, ktorý má na konci hry najviac kariet.
V hre sú všetky podstatné mená najmenej dvakrát, a tak je potrebné podstatné meno konkretizovať použitím prídavného mena. Z jabĺk sú napríklad v hre dva kusy: jedno zelené a jedno modré. Na to, aby hráči našli správne jablko, hráč, ktorý si kartu vytiahol, musí obrázok pomenovať aj s prídavným menom. Až na niekoľko výnimiek sú rozdiely vo farebných prevedeniach podstatných mien. Výnimky tvoria obrázky ľudí, ktorí znázorňujú rôzne pocity, ako napríklad: hladný, unavený, smutný, šťastný a pod.
Postup hry na tvorenie viet v akuzatíve:
Hráč, ktorý si vytiahne kartu, vytvorí s podstatným a prídavným menom vetu v akuzatíve: „Nájdi hnedého psa!“ alebo „Pohľadaj žltú loď!“ Hráč, ktorý obrázok nájde na hracej ploche hovorí: „Mám ho!“ alebo „Mám ju!“
pre deti, ktoré sa so slovami v hre stretávajú prvýkrát:
Kartu z kopy ťahá iba rodič alebo hráč, ktorý obrázky vie pomenovať. Pomenuje obrázok, chvíľu počká a ak hráči nereagujú, obrázok im ukáže a znova ho pomenuje. Kým hráči hľadajú obrázok, rodič neustále opakuje výraz a ukazuje príslušný obrázok. Čím častejšie deti dané slovo počujú a vidia v rovnakom čase, tým skôr si ho zapamätajú a zostane im dlhšie v pamäti.
Rada: Ak dieťa použije nesprávnu koncovku, len po ňom výraz zopakujte správne s dôrazom na prídavné meno: „Myslíš modré jablko?“ Ak dieťa nevie pomenovať slovo na karte, kartu vráti naspäť do kopy a ťahá si inú. Prípadne ju dá na kopu vedľa hráča, ktorý ju pomenuje, keď naňho príde rad.